ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗ

Ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης είναι συγγραφέας, φωτογράφος και σκηνοθέτης με διεθνή αναγνώριση και πολλαπλές βραβεύσεις από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Συμμετείχε ως σεναριογράφος στις ταινίες Στρέλλα και Ξενία του Πάνου Κούτρα, ενώ ο ίδιος έχει σκηνοθετήσει τα ντοκιμαντέρ “La Vida Pura”, “Λάμπουν στο Σκοτάδι” και “Chip & Ovi”. Τα βιβλία του “Κωνσταντίνος” και το “Χέρι κάτω από το ρούχο” κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Καστανιώτη, ενώ “Τα γυρίσματα του κεραυνού” και “Άρρωστος σε ταξίδι” κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Κέδρος και Πολύχρωμος Πλανήτης αντίστοιχα. Σημαντικότατο είναι και το μεταφραστικό του έργο το οποίο αποτέλεσε και την αφορμή για την συνεργασία μας μαζί του.  Ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης έχει μεταφράσει από τα ιαπωνικά έργα διακεκριμένων λογοτεχνών όπως ο Yukio Mishima, ο Junichiro Tanizaki, ο Nagai Kafu, ο Yasunari Kawabata, η Yoko Ogawa και η Ryoko Sekiguchi, σε συνεργασία με τις εκδόσεις Άγρα, Καστανιώτη, Πατάκη και Αλεξάνδρεια.

Το 2016 η Black Dog Productions ανέβασε την Μαρκησία ντε Σαντ του Yukio Mishima, σε δική του μετάφραση, το οποίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρας. Το 2017 ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης συμμετείχε σε διήμερο εκδηλώσεων παραγωγής μας στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας με την ομιλία “Τελετουργικά θανάτου, επιθανάτια ποίηση και η έννοια της ηρωϊκής αποτυχίας στον Ιαπωνικό Πολιτισμό”. Σε συζήτηση με το κοινό ο κ. Ευαγγελίδης μίλησε επίσης για την επιρροή του Ζεν Βουδισμού στις Ιαπωνικές τέχνες. Ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης συμμετέχει επίσης στο ντοκιμαντέρ παραγωγής μας “Ένας Εφήμερος Κόσμος” και θα συμμετέχει σε εκδήλωση μας σε σύμπραξη με την Ελληνική Λέσχη Μπονσάι στην Τεχνόπολη με θέμα τον Ιαπωνικό πολιτισμό με τις ίδιες ομιλίες και την έκθεση των αδημοσιεύτων ως τώρα φωτογραφιών του από την Ιαπωνία από τα τέλη ’80.

Η συνεργασία αυτή οδήγησε στην ψηφιοποίηση του σημαντικότατου και πλούσιου φωτογραφικού αρχείου του. Σε μια περίοδο που καλύπτει από τα τέλη ’80 μέχρι και τα μέσα του ’90, ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης παρέμεινε στην Ιαπωνία, κάνοντας ταξίδια έπειτα σε όλη την Ασία και έπειτα τον κόσμο δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό αρχείο, καταγράφοντας πρόσωπα, τοπία, ήθη και την καθημερινότητα ανθρώπων σε άλλους τόπους με λεπτότητα και ευαισθησία. Κάποιες από τις φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν σε άρθρα στα περιοδικά Μετρό και Κλικ και σε εφημερίδες όπως η Καθημερινή. Ο κύριος όγκος του αρχείου όμως παρέμενε αδημοσιεύτος και μέχρι σήμερα αναξιοποίητος.

Η ψηφιοποίηση και η προαγωγή αυτού του μοναδικού αρχείου, αποτελεί μεγάλη πηγή υπερηφάνιας για την επιχείρηση μας.